Tuesday, January 22, 2008

suck ... suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuck

Nu ska jag sålla mej till trenden av dom som e sk. arbetslösa ..
jag ska ge mig i kast att klaga stooort på AF.. Jag har hittils inte träffat 1 vettig människa på denna instution och jag har heller aldrig mött NÅGON som fått jobb tack vare dom!!

Nu ska jag lämna in ett rullande schema på att jag e arbetssökande på heltid dvs. 8 timmar om dagen.. ett schema som ska va punkt och pricka på vilka jobb man sökt vilka resultat det gav osv..
1 gång i veckan träffas vi flera stycken i en sk. gruppträff och här gäller det att inte vara realist då man då kallas för pessimist och man ska vara så jävla tillgänglig för jobb att man helt enkelt kan gå på gatan för att slippa gå utan ..
Det mest chackande är att dessa stollar som sitter i den ny-gamla regeringen vill att man ska flytta varthän det finns ett jobb.. så om det betyder att jag åker dit för kidnappning att familjer splittras att barn far illa eller att det kräver ett pendlande som gör att barnen får spendera 13 timmar på dagis så må så vara.. det är inte deras PROBLEM..
deras problem är att få bort arbetslösheten..
alltså ibland hatar jag sverige... vafan e det fel att bry sig om sin familj och sina barn isåfall har sverige stoooora problem... å då vill jag fan inte bo här!!! det sägs att sverige e så himla fuckin bra på alla sätt och vis.. sverige e bra .. men fan inte på alla sätt!
Just nu är jag liksom många tusen andra jävla besviken på sveriges arbetspolitik och behandlande av dom svaga i samhället ... att sverige e på väg att bli ett land med alltför stora klyftor kanske borde ses över?? ...

1 comment:

Anonymous said...

Vad kan man säga mer än: Grattis till alla dem som röstade på Moderaterna! Hoppas ni är nöjda nu!
Och du, du skrattade väl inte åt mig utan med mig va? :-)
Ha det bra gumman!