Friday, March 14, 2008

tack o hej..

Har haft ett ganska intensivt hänga med en ganska nära vän.. som jag har tyckt varit ganska manipulativ.. men som jag nu verkligen fattat att så var fallet..
Denna person fick mig att bli ngn helt annan än jag egentligen var..
Ingen av mina andra vänner har fattat vad som flugit i mig när det handlar om vissa saker som är typiskt mig som absolut INTE varit negativa men som jag gjort en helvändning mot..
Och mitt ex som jag satt ner och snaxkade med angående umgånge osv.. sa att vissa ord som jag sa inte kom ifrån mig..
Jag VET.. det sjuka är att tom. han hade såååå rätt! han känner mig som i sin egna ficka.. trots att vi inte varit ihop på bra länge och trots att vi inte umgås så känner han mig då vi har umgåtts sen jag var 16..
Han har sett mig växa upp från en trotsig tonåring till en kvinna..
Och han sa att jag har tagit helvändning och i de flesta fall till ngt bättre , men när vissa saker kommer upp som förstör min insida.. eller när jag säger saker som JAG aldrig skulle sagt då tycker han, min familj och mina andra vänner att detta får vara bra..
Igårkväll så ringde 3 från min familj och sade detta och konstaterade att jag måste blivit hjärntvättad ..
Idag sade 2 av mina vänner detta och förut har ytterligare 2 vänner sagt detta , och förra veckan va det alltså mitt Ex..

Detta gör att slutsatsen blir ... de har rätt...

denna någon som är min vän.. måste bort så sagt och gjort.. borta är denna någon..

skulle gärna skriva rakt ut men gör det inte med tanke på att denna någon kanske tar väldigt illa upp och det räcker med ett samtal mellan oss 2..

Men det är aldrig lätt.. att se att man tex. blir hjärntvättad/manipulerad.. och jag har en fallenhet för att råka ut för sådant..

No comments: